Zbožové srovnávače v Zoner inShopu

Zbožový srovnávač je dle wikipedie definován jako: „Zbožový vyhledávač (též porovnávač cencenový srovnávačsrovnávač zbožívyhledávač zboží) je web, který se specializuje na srovnání cen zboží z internetových obchodů. Slouží k vyhledávání nejvýhodnějších nabídek na trhu, nabízí ale i filtrování podle jiných parametrů, jako jsou například rozměry, značka produktu, cena dopravy, nebo aktuální dostupnost zboží.“

Proč používat zbožové srovnávače?

Pro majitele e-shopů představují další marketingový kanál, který mohou použít pro propagaci a prodej svého zboží. Nejdříve se podíváme na to, proč se vlastně zbožovými srovnávači zabývat. Důvodů je hned několik:

Víte, jak funguje nákupní chování zákazníků? Je rozděleno do několika fází, kterými většinou každý zákazník projde, než provede samotný nákup /konverzi/ Zbožové srovnávače patří do předposlední fáze, když již zákazník má představu o konkrétním výrobku a řeší samotný nákup. Je zřejmé, že pokud oslovíte zákazníka v této fázi je zde vysoká pravděpodobnost, že nákup dokončí ve vašeho e-shopu.

Dalším důvodem může být to, že již srovnávače používá vaše konkurence. To zjistíte velmi jednoduše tak, že si na daném zbožovém srovnávači vyhledáte některý z vašich výrobků a uvidíte u něj konkurenční e-shop. Je zde velká pravděpodobnost, že když to konkurence využívá, tak jí to funguje. Tj. proč jim neukrojit část z jejich prodejů?

Jak jste si možná všimli ve výsledcích bezplatného vyhledávání se velmi často objevuje se svými nabídkami i zbožový srovnávač. Můžete se tak dostat na viditelnou pozici, kde vás najdete potenciální zákazník.

Na co je třeba se připravit

Aby nebylo vše tak jednoduché je třeba zmínit i určitou náročnost na nastavení a samozřejmě placený režim. Zbožové srovnávače pracují podobně jako jiné PPC systému na aukčním principu s cenou za proklik.

Ve srovnání s Google Adwords nebo Sklikem se však ceny za proklik pohybují v řádu několika korun, takže jde o výrazně levnější verzi propagace než u zmíněného Skliku a Adwords.

Náročnost na nastavení se odvíjí hned od počátečního spárování výrobků. Pro úspěšný prodej na zbožových srovnávačích je třeba mít k dispozici kvalitní xml feed, který bude odpovídat specifikacím např. pro Heureku nebo Zbozi.cz atd.

Pro zlepšení spárování výrobků na srovnávači /tedy zařazení do správných kategorií a přidání k již existujícímu výrobku/ je ze strany vyhledávačů doporučeno několik věcí:

  • Uvést u výrobků v xml feedu zařazení do správné kategorie daného srovnávače. Heureka.cz nebo Zbozi.cz či další mají svou vlastní kategorizaci zboží, která je odlišná od té vaší v e-shopu.
  • Doplnit do názvu výrobku i výrobce, který je často používán právě pro lepší identifikaci zboží na srovnávači
  • Doplnit EAN kód, kterým lze pak poměrně snadno spárovat produkty ve srovnávači

Obecně platí, čím více informací ve svém zbožovém feedu srovnávači poskytnete tím lépe.

E-shopové řešení Zoner inShop je právě na takové požadavky u xml feedů připraven. K dispozici máte možnost nastavení kategorizace u nejznámějších zbožových srovnávačů v ČR /Heureka, Zbozi, Google/

Zároveň díky speciálním textovým polím můžete přidat např. k názvu výrobku další potřebné detaily, které se pak budou zobrazovat pouze ve vašem xml feedu.

Oproti jiným e-shopovým řešením si dokonce můžete sami nastavit, jaké položky /myšleno název produktu, výrobce, popis, apod./ se budou generovat a odkud se budou hodnoty položek natahovat.

Díky tomu vám Zoner inShop umožňuje vyladění vašeho produktového feedu na opravdu vysoké úrovni. Což znamená další konkurenční výhodu.

Jaké zbožové srovnávače jsou populární v ČR?

Mezi nejznámější z nich patří trojice: Zboží.cz, Heuréka.cz a Google nákupy. Zboží a Google mají pak další výhodu v tom, že je možné je propojit do reklamních systémů PPC. Pro Zboží je to Sklik a u Googlu je to Google Adwords.

K dalším, které můžete vyzkoušet patří např. Hyperzboží.cz, Hledejceny.cz, pro módně zaměřené e-shopu – Glami.cz a pro e-shopy s nábytkem – Favi.cz.

Zní vám použití zbožových srovnávačů zajímavě? S e-shopovým řešením Zoner inShop máte již v základním programu dostupné automatické generování těchto feedů včetně možnosti individuálních úprav pro lepší spárování. Více informací najdete na www.inshop.cz

Jsi 672. čtenář tohoto článku. Děkujeme.


Z nabídky našich e-knih vybíráme:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.