Proč mít firemní web

Firemní webové stránky by v současné době měly být standardem. Proč je výhodou mít vlastní prezentaci na internetu a jak by vlastně měla vypadat?

Proč mít web pro podnikání

Klíčovým důvodem pro pořízení webu pro podnikání je jednoznačně to, že se jedná o velmi efektivní marketingový a komunikační nástroj. S jeho pomocí jednak oslovíte širší cílovou skupinu vašich potenciálních klientů a jednak se jim lépe vtisknete do paměti, protože máte možnost velmi dobře představit svůj produkt nebo nabízenou službu.

Přes internet lze navíc efektivně přímo prodávat, jedná se o plnohodnotný prodejní kanál. A jak dokazují statistiky, e-shopy jsou mezi tuzemskými zákazníky více a více oblíbeným nástrojem. Podle posledních údajů nakupuje online už víc než polovina Čechů.

Na oboru nebo rozsahu vašeho působení přitom v tomto případě prakticky nezáleží. Být vidět na internetu je v současné době nutností prakticky pro každého, od drobných živnostníků k nadnárodním společnostem.

Co nesmí chybět na firemním webu

Co by měly webové stránky obsahovat? Jak již vyplývá z předchozích řádků, je nutné adekvátně na nich prezentovat jak nabízený segment, tak i firmu samotnou. Oboje má smysl představit opravdu důkladně.

Už na první pohled by mělo z webu být patrné, čím se zaobíráte. Jakmile zákazník nepozná na první pohled, co se mu snažíte sdělit, vaši prezentaci zase opustí. Důraz se snažte klást na podrobnou a přehlednou navigaci.

Buďte přesní, aktuální, přiměřeně detailní a nebojte se konkrétně uvést, v čem a proč tkví vaše konkurenční výhoda. Vyhněte se však používání příliš odborné terminologie a žargonu z oboru. Mějte na paměti, že vaši zákazníky jsou laiky, kteří by vám nemuseli rozumět, jazyk, kterým web promlouvá, proto musí být maximálně přístupný. Texty nekopírujte.

Často opomíjeným detailem jsou kontaktní údaje, které rozhodně nesmí na stránkách chybět. A nezapomeňte na to, že web se musí umět „domluvit“ nejen se svými čtenáři, ale také s internetovými vyhledávači.

Na koho se obrátit

Proto se nespoléhejte na to, že si web stvoříte svépomocí. Při tvorbě firemních webových stránek má smysl se obrátit na profesionály s dostatkem zkušeností, a to nejen na programátory či grafiky, zvažte kvůli textům angažování například také zkušeného copywritera. Vždy myslete na to, že vlastní web s dostatkem informací výrazně posiluje vaši důvěryhodnost.

Čím déle web na internetu je, tím je zavedenější a všímají si ho více vyhledávače. Proto má smysl s pořízením firemního webu zbytečně neotálet. Ostatně je pravděpodobné, že vaše konkurence už na internetu je a každým okamžikem navíc vznikají další a další firemní prezentace těch, kteří do vašeho oboru vstupují později.

To, že přišli později, ovšem neznamená, že nemohou být lepší. Vlastní stránky proto představují jedinečnou příležitost podpory podnikání, kterou se určitě nevyplatí promarnit.

Pokud to chcete nezávazně probrat kontaktujte nás.

Jsi 524. čtenář tohoto článku. Děkujeme.


Z nabídky našich e-knih vybíráme:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.