Jak na jednoduché zřízení e-shopu

V současné době by se dalo říci, že e-shop může mít naprosto každý. Ano, něco pravdy na tom přeci jen je, ovšem záleží také na tom, jaký e-shop máme na mysli. Valná většina těch, kteří se do e-shopového řešení pustí, ve finále zjistí, že jejich e-shop, který si pořídili například bezplatně za pomoci open-source řešení, vlastně místo tvorby žádoucích tržeb spíše pomalu ale jistě skomírá.

Co za tím stojí? Kupříkladu velmi špatně nastavené e-shopové řešení, nedotažený sortiment klientů, nevzhledně vypadající e-shop, jeho struktura či spoustu dalších nedotažených věcí, kterým je třeba při tvorbě e-shopu věnovat patřičnou pozornost a vyvarovat se jim. Navíc možností, jak si zřídit e-shop je více než dosti.

Nalézt si připravený e-shop není nejlepší řešení

Nalézt si jeden z připravených e-shopů na internetu, selským rozumem na něm vytvořit nějakou strukturu, nahodit platební podmínky, dodací lhůty, a především ho zaplnit zbožím, není zrovna dvakrát nejlepší způsob, jak mít na svých bedrech úspěšný e-shop.

Věřte nebo ne, ale možností, jak založit e-shop je daleko více, než byste si mohli myslet. Navíc budete mít jistotu, že se váš e-shop v případě, kdy na něm budete nabízet žádoucí zboží, zařadí mezi oblíbené návštěvníky vyhledávané místo, na kterém se nebudou muset bát nakupovat.

Pronájem e-shopu je velmi oblíbený způsob

Pronájem e-shopu je velmi oblíbeným způsobem, jak začít podnikat na internetu. Řadu lidí vede k otevření si e-shopu zejména vidina nulové starosti o kamennou prodejnu, respektive o hledání vhodného místa k započetí podnikání.

E-shop je pro ně výhodnějším řešením, které je nebude stát tolik peněz, a dokonce ani tolik času. Valná většina lidí se tak uchyluje samozřejmě k bezplatným možnostem e-shopového řešení, ale také k pronájmu e-shopu či k vytvoření e-shopu na míru.

Pravdou ovšem je, že takový levný pronájem e-shopu vám může nabídnout mnohem více, než bezplatně zřízená e-shopová doména.

Co nesmíte při vytváření e-shopu opomenout?

Nejen grafický vzhled a nepřeberné množství možností na vašem nově zřízeném e-shopu zákazníky osloví. Nutné je před započetím takovéhoto podnikání zhodnotit hned celou řadu věcí. Za prvé je dobré mít v hlavě jasný koncept nejen toho, co budeme na e-shopu prodávat, ale také komu své výrobky budeme prodávat.

Vybrat vhodný sortiment zákazníků, kteří se uchýlí naše zboží koupit, je základnou budoucího úspěchu. Tomuto vytváření sortimentu zákazníků se říká takzvané persony. To znamená, že pokud máte v plánu prodávat například sportovní vybavení, jednou z vašich person budou například ženy ve věku 16-30 let, které baví sport, chtějí při něm vypadat stylově, milují například běh či fitness, pracují v kanceláři a chtějí začít se zdravým životním stylem, a to kupříkladu v Pardubicích.

Pokud totiž vytvoříte velmi dobře personu, posílíte tak své prodeje, jelikož se zaměříte na konkrétního zákazníka, který si bude ochoten zboží na vašem e-shopu pořídit.

Pronajímané e-shopy nabízí celou řadu funkcí, které na základě vašich požadavků můžete utvořit k obrazu svému, stačí mít pouze jasnou představu.

Vytvoření analýzy klíčových slov

Neméně stěžejním bodem je také vytvoření analýzy klíčových slov, díky kterému zjistíme, jakým způsobem vyhledávají naši potencionální klienty námi nabízený sortiment zboží na internetu.

Analýza klíčových slov vám totiž dodá naprosto přesné výrazy, které lidé na internetu hledají a které můžete využít na svém e-shopu.

Struktura vašeho e-shopu

Pokud zjistíte, jaká je četnost vámi vybraných klíčových slov, budete mít jasnou představu o tom, jakým způsobem byste měli navrhnout jednotlivé kategorie vámi nabízeného zboží. Jaká bude tedy jejich obsahová část a struktura.

V tomto případě je ovšem nutné brát ohled na duplicitu a také na dobrou orientaci vašich zákazníků na vašem e-shopu.

Výběr e-shopového řešení a závěrečná fáze úprav

Na závěr vám již jen zbývá si rozmyslet, zda vás více oslovují e-shopy k pronájmu či vytvoření e-shopu na míru. Každý z nich má totiž své klady a zápory. Pokud se ale rozhodnete, pro jakoukoliv variantu je více než jasné, že nebudete zklamaní.

Na vás posléze zůstane již jen konečná fáze, která bude předcházet spuštění vašeho virtuálního podnikání a tou bude nastavení grafické stránky vašeho e-shopu, způsobu dopravy, platební brány, kontrola obchodních podmínek a v neposlední řadě samozřejmě kýžený upload vašeho zboží.

S tvorbou e-shopu vám pomůže Zoner inShop.

Jsi 467. čtenář tohoto článku. Děkujeme.


Z nabídky našich e-knih vybíráme:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.