Recenze: Pohádky o čarodějích

Ačkoliv nepatřím k fanouškům fantasy literatury, nakolik mou srdeční záležitostí jsou thrillery a detektivky, ale dobře zpracovaným příběhem z „pohádkové“ říše nikdy nepohrdnu. Důkazem je např. i Harry Potter nebo Percy Jackson či fantasy film Labyrint. Zmíněné díla jsem sice viděla jen ve filmové podobě, protože knižně mě nelákaly. To však neplatí o knize autorky Pohádky o čarodějích, protože ta ještě filmovou podobu nedostala. No už teď se těším na to, že v budoucnu tato kniha osloví filmaře a budou ochotni do ní zainvestovat. Je totiž psaná takovým živým jazykem, jako by se sama autorka ztotožňovala s postavami jednotlivých pohádek nebo přinejmenším byla přímým svědkem událostí, které popisuje ve své knize.

Téma, která není nová – byla, je a stále tu bude. Věčný boj dobra se zlem, prolínání reality s fantazií, skutečného s neskutečným, smrtelníci versus nesmrtelné bytosti. A přece podané tak živě, že během čtení knihy se mi v mysli odvíjel film. Jednotlivé napínavé i popisné děje ve mně vyvolávaly představu silné reality, která ještě teď doznívá. Každá postava, každé jméno má svou tvář. Vzbudit v čtenáři zájem o knihu tak silný, že má potřebu se k ní vracet. Já jsem se k ní vrátila jedenkrát – zatím. Možná časem, když se mi zasteskne po mnoha výrocích jednotlivých postav, vezmu knihu opět do rukou.

Velmi oceňuji talent autorky vykreslit tak podrobně charaktery hlavních postav, ať už to je Akir, jeho matka, Tamae nebo Dekel, který se stal silným, ale špatným čarodějem. Kniha obsahuje mnoho moudrosti a některé vypovězeny myšlenky jsem si musela přečíst vícekrát, abych je dobře pochopila. Pozornému čtenáři by neměl rozhodně uniknout hlavní záměr knihy- zamyšlení nad lidským jednáním, nad tím, že ve světě není jen bílé a černé, ale i něco mezi tím, že někdy i zlí lidé vědí konat dobré věci a naopak, ti dobří konají nečestně v jistých okamžicích.

Kniha Pohádky o čarodějích je typickou knihou určenou pro dospělé tak, jak to bylo kdysi, kdy se pohádky šířily ústním podáním, z generace na generaci- původně byly určeny pro dospělé. Pokud bych si odmyslela některé pasáže z knihy, mám na mysli ty s erotickým nádechem, byla by to úžasná kniha i pro děti.

Přestože dospělí nevěří na pohádky a už vůbec ne na čaroděje a čarodějnice, ale v knize ne všichni byli od počátku čaroději, stali se jimi po čase, každý z jiných důvodů. Akir proto, aby zachránil svou matku, Dekel z důvodu touhy po moci a bohatství. Tamae se jako čarodějnice narodila, protože její rodiče byli čaroději. Všechny postavy lidské i fantastické měli své klady i zápory. Autorka dokázala úžasně propojit tyto dva světy – svět lidí se světem fantasy a vytvořila tak jeden zamotaný příběh, který je opravdu fascinující. Konec je sice klasický – dobro a láska vítězí nad zlem a sobectvím, ale je to pohádka, která je příliš reálná na to, aby byla jen vymyšlena.

Autor recenze: magistra21

Jsi 90. čtenář tohoto článku. Děkujeme.

Nechceš zde reklamu napořád jen za 70 Kč?