Nezbytné kroky před založením e-shopu

Založení vlastního e-shopu a především jeho úspěšnému provozu předchází několik důležitých kroků. Které to jsou?

Co budu prodávat

Tato otázka je klíčová. Musí to být takový sortiment, o kterém máte určité povědomí. Na druhou stranu je samozřejmě nereálné chtít se tlačit do odvětví, kde už panuje vysoká konkurence.

Pravděpodobně ji totiž žádným způsobem „nezlomíte“. Zákazník nakoupí tam, kde to zná, přestože zde třeba není vysloveně spokojený. Nové nápady však mají stále prostor.

Ruku v ruce s tím jde nutnost svoje zboží skutečně znát. Rozhodli jste se například prodávat elektroniku, ale jakmile kupující vznese dotaz ohledně parametrů zboží, jste v koncích? V takovém případě se vám úspěšné podnikání vybudovat nepodaří.

Jak vyřeším logistiku

Samozřejmostí je mít již dnes zboží dostupné na skladě, to znamená umět ho rychle nakupujícímu dodat. K dispozici byste proto měli mít skladové prostory. V souvislosti s tím je potřeba najít si i vhodné dodavatele. Vaše rychlost totiž bude přímo úměrně souviset s tím, jak je schopen dodavatel zboží připravit vám.

 

Pozor, navíc se zpravidla na počátku setkáte s požadavkem na platbu v hotovosti. Teprve později v rámci vybudování důvěrných vztahů vám nejspíše váš dodavatel svolí k tomu, abyste zboží zaplatili fakturou. Jste na to připraveni a máte k dispozici volné prostředky?

Kdo expeduje zboží

Patrně si v této fázi nebudete moci dovolit vlastního přepravce. Proto budete muset využít služeb těch existujících, případně zvolíte Českou poštu. S jejími základními službami si většina podnikatelů, kteří vygenerují jen malý objem zásilek, většinou vystačí.

Čeká na vás ale řešení otázky poštovného, to znamená, jestli zaplatíte převodem nebo v hotovosti. V případě převodu budete muset kromě oficiálního uzavření smlouvy předem na účet složit tzv. jistinu. A to ve výši předpokládaného měsíčního obratu.

Jaké bude technické řešení e-shopu a realizace objednávek

Jestliže jste došli až sem, stojíte už před otázkou konkrétní platformy. Paradoxně se jedná o tu část, která je v celém procesu vytvoření e-shopu nejméně finančně náročná. Váš rozpočet zatíží primárně náklady na zboží a logistiku.

Co všechno by měl správný internetový obchod umět? V první řadě je nutné zajistit generování potvrzení objednávky. Obecně se doporučuje si systémově oddělit potvrzené objednávky a samotné faktury. V současné době je navíc nutnost pamatovat na e-shop s EET.

Požadavkům na většinu základních funkcí dokáže dnes již bez problémů vyhovět pronájem e-shopu, tedy technologického řešení, které je již připravené a vy jej za každoměsíční úplatu využíváte.

Hlavně začínajícím podnikatelům se e-shop na míru jednak nevyplatí a jednak by to znamenalo i další časovou prodlevu, než můžete podnikání otevřít.

Vyzkoušejte si také demoverzi e-shopu např. od společnosti Zoner inShop, kde máte 60 dní na otestování bez omezení funkcí. Následně se můžete rozhodnout, který typ e-shopu pro vás bude vhodný.

Jsi 186. čtenář tohoto článku. Děkujeme.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.